1.313 / 19 Şubat 2009,Perşembe / Yorum : 27

Gusül Abdestini gerektiren haller nelerdir, Gusül Abdesti Nasıl Alınır Ve Hangi Durumlarda Alınır

Daha önceki bir yazımızda bu konulara değinmiştik ama tam açıklayıcı olmamışki tekrar değinmek zorunda kaldık.Umarım faydası dokunur diyelim ve anlatıma geçelim.

Gusül Abdesti almayı gerektiren haller :

a. Cünüplük: Cinsî münasebet, ihtilam ve ne şekilde olursa olsun meninin vücut dışına çıkması boy abdestini gerektirir.

b. Hayız ve Nifas (Lohusalık): Hayız ve nifas hali sona erince gusül farz olur.

Şehvetle yerinden ayrılan ve şehvetle dışarıya atılan bir meniden dolayı gusletmek gerekir. Şehvetle yerinden aynlıp, şehvet kesildikten sonra dışarıya atılan meniden dolayı da, İmamı Azam ile İmam Muhammed’e göre, gusletmek gerekir. Fakat İmam Ebu Yusuf’a göre gusül gerekmez.

Rüyada şehvetle ayrılan bir meninin, şehvet kesildikten sonra dışarıya akıtılmasını sağlamak için tenasül organını tutmak ve sonra dışarıya akıtmakta, misafir ve soğukta bulunanlar için İmam Ebu Yusuf görüşünü seçmekte kolaylık vardır. Bu yönden bu görüşün tercih edilmesini uygun görenler vardır. Bakmak ve dokunmak suretiyle şehvetle gelen meniden dolayı da gusletmek gerekir.

Cinsel ilişki halinde sünnet yerinin veya o kadar bir kısmın duhulü ile, buluğ çağına ermiş erkek ve kadının gusletmeleri gerekir. Meninin gelip gelmemesine bakılmaz. Bunlardan yalnız biri buluğ çağına ermiş ise sadece ona gusül gerekir, diğerine gerekmez. Ancak buluğ çağına yaklaşmış bir devrede ise, yıkanmadan namaz kılmasına izin verilmez. Namaza devam için taharette tedbirli olmak lazımdır. Bu ve buna benzer hangi haller olursa olsun ihtiyat olan yol gusletmek suretiyle şüpheli hallerden sakınmaktır.

Uykudan uyanan kimse, yatağında, çamaşırında veya bedeninde bir yaşlık görünce bakılır: Eğer rüyada cinsel ilişkide bulunduğunu hatırlıyorsa, gusletmesi gerekir. Yaşlığın meni olup olmamasında şüpheye düşmesi bir önem taşımaz. Ancak ihtilam olduğunu hatırlamadığı takdirde, yaşlığın mahiyetinin ne olduğu üzerinde durulmaz ve gusül gerekmez. Çünkü akıntının şehvetle geldiği bilinmemektedir. Bu mesele İmam Ebû Yusuf’a göredir, İmamı Azam ile İmam Muhammed’e göre, gelen akıntının mezi olduğunu anlıyorsa, gusl etmesi gerekmez. Fakat meni olduğunu biliyor veya şübheye kapılıyorsa, gusletmesi gerekir. İhtiyata uygun olan da budur. Onun için fetva buna göredir.

Yatağından uyanıp kalkan kimse, ihtilam olduğunu hatırladığı halde, tenasül organında bir yaşlık görse gusletmesi gerekir. Ayakta veya oturduğu yerde uyuyan kimse, uyanıp da bu organında bir yaşlık görse, bakılır: Eğer bu yaşlığın meni olduğuna kanaati varsa veya uyumadan önce bu organı hareketsiz bir halde idi ise, gusletmesi gerekir. Fakat böyle bir kanaati yoksa ve tenasül organı da önceden uyanık durumda idi ise, gusletmesi gerekmez. Bulunan yaşlığın mezi olduğuna hükmedilir. Çünkü organın uyanık olması, mezinin çıkmasına sebeb olur.

Sarhoş veya bayılmış olan bir kimse uykusundan uyanıp da, kendisinde meni bulacak olsa, gusletmesi gerekir. Mezi bulacak olsa yıkanması gerekmez.

İdrarını yaparken, tenasül organı uyanık olduğu halde meni gelse, yıkanması gerekir. Organ uyanık olmayınca; gusletmek gerekmez, çünkü uyanıklık şehvetin bulunmasına delildir.

Bir erkek veya bir kadın rüyada ihtilam olsa da, meni dışarıya çıkmış olmasa, yıkanmak gerekmez. İmam Muhammed’e göre, böyle bir kadının ihtiyat olarak yıkanması gerekir. Çünkü kadından çıkacak bir sıvının yine ona dönmesi ihtimali vardır.

İhtilam olan veya cinsel ilişkide bulunan bir kimse, idrarını yapmadan veya çokça yürümeden veya yatıp uyumadan yıkansa da, sonra kendisinden meninin arta kalan kısmı çıkacak olsa, ikinci kez yıkanması gerekir. Fakat idrarını yaptıktan veya epeyce yürüdükten veya uyuduktan sonra şehvetsiz olarak gelecek meni guslü gerektirmez. Çünkü bu durumda o meni, yerinden, şehvet olmaksızın ayrılmış bulunur. Yine bir kadından, yıkandıktan sonra, kocasının menisi çıkacak olsa, tekrar gusletmesi gerekmez.

Bir yatakta yatıp uyuyan iki kimse, uyandıkları zaman ihtilam olduklarını hatırlamayarak yatakta meni gibi bir yaşlık görseler veya kurumuş meni görüp de o yatakta kendilerinden önce başka bir kimse yatmış olsa bu durumda meninin kime ait olduğu bilinmese, her ikisinin de ihtiyaten yıkanması gerekir.

Şehvet olmayıp da döğülmeden, ağır bir yük kaldırmadan ve yüksek bir yerden düşmeden dolayı meni gelmesiyle gusül gerekmez.
(İmam Şafî’ye göre bu hallerde de gusül gerekir.)

Yerinden şehvetle ayrılan bir meni, bedenin dışına veya dış hükmünde olan yere çıkmadıkça gusül gerekmez.

Bakire bir kızın bekaretini yok etmemek sureti ile yapılan bir ilişkide meni gelmeyince gusül gerekmez; çünkü bekaret, sünnet yerine kadar duhule engel olmuş demektir.

Cünüplük, hayız veya nefselik (loğusalık) halinde iken, gayrimüslim bir kadın veya gayrimüslim bir erkek ihtida etse, gusletmesi farz olur. Hayız veya nefseliği son bulmuş olsa da, yıkanmamış bulunsa, yine gusül gerekir. Fakat yıkanmış bulunan veya henüz cünüplük, hayız ve nefselik haline düşmemiş olan erkek veya kadın gayrimüslim ihtida etse, yıkanması mendub olur.

Kaynak : netkeyfim.com



“Gusül Abdestini gerektiren haller nelerdir, Gusül Abdesti Nasıl Alınır Ve Hangi Durumlarda Alınır” için 27 Yorum

  1. dünya says :

    çok süper ama uzun keşke biraz daha az olsaydı ne güzel olurdu. YİNEDE HAZIRLAYANLARIN ELLERİ DERT GÖRMESİN HELAL OLSUN CANDAN TEŞEKURLER

  2. hilal says :

    gercekten cok güzel birsey yapmıssıniz sizin sayenizde bilgi sahibi oldum tesekkürler

  3. alara says :

    ben sorduğum sorunun cevabnı alamadım ama yinede bu konuyla ilgili iblgi sahibi oldum

  4. şebnem.. says :

    gerçekten çok güzel yapmışsınız bilgi sahibi oldum çook teşekkürler…

  5. ümit 12 yaşında says :

    arkadaşlar 12 yasındayım ve bir kelimenin anlamını arıom bilmediğim baska keklime çıkıo bune yaaaaa

  6. Birdal says :

    tam konumun üstünde ayak bastım çok sağolun ypanın elleri dert görmesin allah bir kötülük göstermesin

  7. isa says :

    ya arkadaslar ben aradığımı bulamadım ama güzel bi site

  8. ecren says :

    ben bir soru sormak istiyorum öncelikle çok güzel anlattığınız için çok teşekkür ederim gerçekten çok iyi bir site yapmışlar benim sorum gusül abdesti neden alınır? şimdiden herkese teşekkürler

  9. hatice says :

    hangi durumlarda boy abdesti alınır lütfen bu sorunun cevabını bulun LÜTFEN

  10. ismail says :

    merhaba ben gusül abdesti ile ilgili bilgi arıyorum bulabilirseniz çok güzel olurrrrrr

  11. cansu says :

    gusül abdesti neden alınır

  12. cemre says :

    iyi olmuş ama yinede çok uzun. ya tmm yazıcıdan çıkarırım ama öğret. el yazısı ile istio. ben şimdi nasıl yazacam?

  13. sümeyye says :

    güzelde çok uzun yaa yinede teşkkürler

  14. şerife says :

    teşekürler hizmetiniz cok güzel

  15. osman says :

    ben buraya gusul abdesti yazıyorum başka bişe cıkıyo

  16. ayla says :

    bende gusül hakkında soru sormak istiyorum ama nereye sorulduğunu bulamadım

  17. osman says :

    allah sizin ………………………versin

  18. osman says :

    sie oradan sereftiz

  19. osman says :

    pic

  20. osman says :

    ibme

  21. abdül samet says :

    İslamda Mezinin Hükmü / Mezi gelince ne yapmalı

    MEZİ(ZEVK SUYU)

    Erkeğin hanımı ile oynaşırken, idrar yolundan gelen berrak su Kadınlarda erkeklerden daha çok görülür Bu kelime “mezy” ve “meziy” şeklinde de okunabilir Hatta bazıları “meziyy” şeklinde şeddeli okunmasını daha uygun görmüşlerdir (el-Abâdî, Avnul-Ma’bûd Şerh’u Sünen’i Ebi Dâvud, Medine 1968, I, 354)
    Mezi, meni gibi şehvetle akmaz Aktığı zaman, insan tarafından hissedilmez Mezinin akması ile şehvet kesilmez (Ahmed b Muhammed b İsmail et-Tahtâvî, Haşiye ula Merakil-Felâh Şerhu Nuril-İzâh, Mısır 1970, s 80)
    Kur’ân-ı Kerim’de mezi hakkında herhangi bir bilgiye tesadüf edilememesine karşılık ilgili bazı hadisler bu konu ile ilgili açıklayıcı bilgiler verir
    Mikdâd b el-Esved’den nakledildiğine göre, Hz Ali ona şöyle buyurmuş: Ben Hz Peygamber (sas)’ın damadıdır Onun için O’ndan utanıyorum Sen O’ndan sor Bir adam hanımı ile şakalaşırken idrar yolundan mezi gelirse, ne yapmak gerekir İtikdâd; bu durumu Hz Muharnmed (sas)’e sordum, aşağıdaki cevâbı verdi, demiş:
    “Herhangi birinizin idrâr yolundan bu şekilde mezi gelirse, avret yerini (zekerini) yıkasın ve namazı için abdest alsın ” (İmâm Malik, el-Muvaıta, Tahare, 53; Buharî, Gusl, 13; Müslim, hayz, 4; Ebu Davut, Tahare, 82)
    Rivâyet edildiğine göre, Sehl b Huzeyf; “benden çok mezi geliyordu ve ben her seferinde gusledip yıkanıyordum” demiş ve bu durumu Hz Peygamber (sas)’e sorduğunu söylemiş Hz Peygamber (sas) ona, mezinin guslü gerektirmediğini, yalnız abdesti bozduğunu buyurmuş Tekrar: “Yâ Resûlâllah, elbiseden mezinin bulaştığı yeri ne yapmak gerekir?” diye sorunca, Rasûlullah (sas), mezinin bulaştığına kanaat getirilen yerlerin su ile silinmesinin yeterli olduğunu açıklamıştır (Ebu Davud, Tahare, 82; Tirmizî, Tahare, 84)
    Hz Ali, Rasûlullah (sas)’den mezi ile ilgili soru sormuş O da; “Mezi abdesti ve meni guslü gerektirir” diye buyurmuştur (Tirmizi, Tahare, 83)
    Meziden dolayı gusül yapmak, yıkanmak gerekmez Aneak meıi abdesti bozar Bunun için abdesti yenilemek gerekir
    Hadislerde de işâret edildiği gibi, mezinin bulaştığı yerleri yıkamak icâb eder Çünkü mezi necistir (İbnul-Humâm, Şerhu Fethil-Kadir, Mısır 1315, I, 46; Vehbe ez-Zuheylî, el Fıkhul-İslâmî ve Edilletuhu, Dımaşk 1989, I, 368) Nureddin TURGAY

  22. ugur says :

    çok teşekkür ederim sayenizde bir sürü bilgi öğrendim

  23. 123 says :

    valla çok saolun ck qüzel bir sitee

  24. damla says :

    size yazıklar olsun terbiyesizler çok güzel bir konu sayenizde sınavdan 100 aldım teşekkürler canlarım

  25. ayşe says :

    ya bence çok uzun ya olmazki böyle
    :) :(

  26. yasin says :

    allah hazırlayanlardan razı olsun özellikle mezi konusundan çok şüpheliydim çok teşekürler.

  27. eylül says :

    çok güzel sayfa sagolun gardaşlar……

Bir Cevap Yazın