Dinimizde kürtaj, İslamda Kürtaj Yapmak Günah mı, Kürtaj Yapılır mı

Doğum kontrolü ve kürtaj
Sual: Çocuk olmaması için tedbir almak mesela prezervatif kullanmak caiz mi?
CEVAP
Evet caizdir.

Sual: Kadın çocuk olmaması için spiral kullansa, caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Erkek, hanımı razı olmadığı halde, çocuk olmaması için tedbir alabilir mi veya hanımını tedbir almaya zorlayabilir mi?
CEVAP
Hayır.

Sual: Kürtajın, tıptaki ve dindeki yeri nedir?
CEVAP
Tıp yetkilileri diyor ki:
“Kürtajın riskleri gebelik büyüdükçe artar. Özellikle büyük gebeliklerde kürtaj esnasında çok kanama olabilir. Kanama durdurulamaz ise tehlike arz edebilir. Onun için kürtaj ilk aylarda yapılmalıdır. Kürtajın yasal sınırı 10 hafta, yani 2,5 aydır. Bundan sonra kürtaj olmak illegaldir. O halde kürtaj için gecikmemeli, 2,5 ayı aşmamaya gayret etmelidir. Kürtaj imkanına ulaşmamış binlerce bayanın gayri sıhhi metotlarla gebeliğini kendi kendine sonlandırmasında meydana gelen ağır hastalıkla hayatını kaybettiği acı bir gerçektir. O halde kürtaj meşru yollarla yapılmalıdır. Yasalara göre 18 yaşından büyük ve evli olan kadınlar, hem kendi, hem de eşlerinin rızası ile kürtaj olabilir. Resmen evli görülmeyen kadınlarda eş rızası aranmaz. 18 yaşından küçükler ise ancak veli veya vasilerinin onayı ile kürtaj olabilirler.”

Dinimizde ise, özürsüz çocuk aldırmak haramdır, yasaktır. Hele fakirlikten korkarak, rahmindeki çocuğu öldürmek, haksız yere cana kıymak, yani cinayet olduğu gibi, evlat hakkını da tanımamaktır, büyük günahtır. Ananın veya süt emen diğer çocuğun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül etmeden çocuk aldırmak caiz olur. Kütüb-i sittedeki, (İnsan, anne karnında nutfe [sperma] olarak 40, aleka [embriyo] olarak 40, et parçası olarak da 40 gün kalır. Bundan sonra ruh verilir) mealindeki hadis-i şerifini de esas alan âlimler, bir özürden dolayı, 1 aydan 4 aya kadar kürtaja izin vermişlerdir. (Redd-ül Muhtar)

Başka sebep olmasa da, İslam terbiyesi ile yetiştirememek korkusu özür olur. Yani İslam terbiyesi verememek niyetiyle dört aydan önce çocuk aldırmak caiz olur. (S. Ebediyye)

Sual: Hanımım saf, çocuk da saf olur düşüncesiyle 5 aylık çocuğu aldırmak günah mı?
CEVAP
Beş aylık çocuk saf veya sakat olacağı sanılsa da aldırılmaz. Aldırılması haram olur. 4 aydan küçük olursa, İslam terbiyesi verememek niyetiyle çocuk aldırmak caizdir. 4 aydan sonra niyet ne olursa olsun aldırmak haramdır, büyük günahtır.

Sual: Ananın ölümüne sebepse, 5 aylık çocuğu kürtaj caiz mi?
CEVAP
Caiz olmaz. Annenin ölümü kesin değil ama, kesin olsa bile, ötekini öldürmek caiz olmaz. İkisi de canlıdır. Canlının biri diğerine tercih edilmez. Yani çocuğu kurtarmak için anne öldürülemez, anneyi kurtarmak için çocuk öldürülemez.

Sual: (Sağlık, estetik, ekonomik ve sosyolojik gibi bir sebeple dört ayı da geçse kürtaj caizdir) diyen oluyor. Caiz midir?
CEVAP
Hayır, saymadığı başka bir sebep kalmamış. Yani her sebeple çocuk aldırılır diyor. Halbuki uzuvları teşekkül ettikten sonra, yani dört ayı geçtikten sonra çocuk aldırmanın caiz olmadığı bütün fıkıh kitaplarında yazılıdır.

Sual: Fakir bir aileyiz, eşim bir çocuğa hamiledir. Fakir olduğumuz için bakamayacağız, bu yüzden aldırmamız günah mıdır?
CEVAP
Çocuğun da, sizin de rızkınızı veren Allahü teâlâdır. Fakirlikten dolayı, iyi bakamamak, besleyememek korkusu, çocuk düşürmek için özür olmaz. Çocuk aldırmak demek, çocuğu öldürmek demektir.

Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin.) [Enam 151]
(Allahü teâlânın rızk vermediği, yer yüzünde bir mahluk yoktur.) [Hud 6]

Ancak din bilgisi verememek, İslam terbiyesi ile yetiştirememek korkusu özür olur. Uzuvları teşekkül etmeden [120 günden önce] düşürmek caiz olur.

Demek ki, fakirlikten dolayı bakamamak değil, İslam terbiyesi ile yetiştirememek niyetiyle çocuğu aldırmak caiz oluyor.

Sual: Kadın, kocasından izinsiz, çocuk aldırabilir mi?
CEVAP
Aldıramaz.



Etiketler: , , , ,

Facebook'ta Paylaş Leave a CommentYorumRSS FeedSubscribe

Yorumlar
  1. TANSU
    18 Şubat 2009

    30 günlük cocugu aldırmak günahmıdır

    Yorumlayın
  2. JuSt_LeT_Go
    18 Şubat 2009

    Dinimizde özürsüz çocuk aldırmak haramdır, yasaktır. Hele fakirlikten korkarak, rahmindeki çocuğu öldürmek, haksız yere cana kıymak, yani cinayet olduğu gibi, evlat hakkını da tanımamaktır, büyük günahtır. Ananın veya süt emen diğer çocuğun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül etmeden çocuk aldırmak caiz olur. Kütüb-i sittedeki, (İnsan, anne karnında nutfe [sperma] olarak 40, aleka [embriyo] olarak 40, et parçası olarak da 40 gün kalır. Bundan sonra ruh verilir) mealindeki hadis-i şerifini de esas alan âlimler, bir özürden dolayı, 1 aydan 4 aya kadar kürtaja izin vermişlerdir. (Redd-ül Muhtar)

    Yorumlayın
  3. kader.
    21 Şubat 2009

    eşimle ailevi sorunlar yaşıyoruz ve şuan ayrı evlerde kalıyoruz, iki aylıkta hamileyim,eşimle en ufak bir tartışmada boşanmak istediğini söylüyor. her ailede kavganın normal bir şey olduğunu anlamıyor.kavga esnasında çocuğu aldırmamı söyledi bu durumda ne yapmalıyım, dinimizce bu doğru mu?

    Yorumlayın
  4. ahmet
    21 Şubat 2009

    kesinlikle böyle birşeye kalkışmayın.dinimizce çok büyük günah çocuğunuzu aldırmayınız.eşinizin belki bir takım psikolojik sorunları vardır.fazla üzerine gitmeyin ve çocuğu aldırmaya kalkışmayın.İnşallah en kısa zamanda sorunlarınız çözülür.

    Yorumlayın
  5. sevda
    24 Şubat 2009

    Eşimle 5 yıllık evliyim ve bundan 3,5 yaşında bi kızım var.5 yıllık evliligim de sorunlar yaşadık ve herseverinde bi şekilde düzeldi ama bu kavgalarda boşanma dile geldi. yine düzelmiştik ve çocuk düşündük yine problem çıktı aramızda.1 aydır ayrıyız aynı evde ama uzagız bu küslükte örendim hamile oldugumu yaklaşık 5 haftalık eşim aldırmamı söylüyor ben istemiyorum. ama evliligimin gelecegi varmı bilmiyorum eşim beni kafasında boşamış çünkü ne yapmalıyım .çok zor durumdayım.

    Yorumlayın
  6. seher
    09 Mart 2009

    Selamun Aleykum

    Ben 36 yasinda bir hanimim ve 5 haftalik hamileyim.
    Sizin sitenizde dolasirken, 35 yas ve uzeri hanimlarda bazi testler yapildigini ogrendim. Down Sendromlu bebekler daha cok goruluyormus. Ben boyle bir testi yaptirsam, ve Allah korusun kotu bir sonuc alirsam, dinimizce bu durumda cocuk aldirmak caizmi? Allah rizasi icin beni bu konuda bilgilendirin. Herkez farkli farkli cevaplar veriyor. Simdiden tesekkur ederim.

    Yorumlayın
  7. YEŞİL ELA
    11 Mart 2009

    BEN 39 YAŞINDAYIM ŞUAN 1 BUCUK AYLIK HAMİLEYİM AMA HAMİLE OLDUGUMU YENİ ÖGRENDİM.HAMİLE OLDUGUMU BİLMEDİGİM İÇİNDE ADET GECİKMESİ SANIP SOKTÜRÜCÜ İLAÇ KULLANDIM AYRICA EŞİMLE ARAMIZDA KAN UYUŞMAZLIGIDA VAR VE ONUN İÇİNDE İGNESİNİ OLMAMIŞTIM ŞİMDİ İSE KORKUYORUM NE YAPMALIYIM ALDIRMAK İSTİYORUM GUNAGINDAN KORKUYORUM. KENDİME BİR ÇARE ARIYORUM BİLGİSİ ALANLAR LÜTFEN ACİL CEVAP VERSİN. BEKLİYORUM.

    Yorumlayın
  8. YEŞİLELA
    11 Mart 2009

    SLM BEN 39 YAŞINDA BİR BAYANIM 16 YAŞINDA BİR OGLUM VE 6 YAŞINDA BİR KIZIM VAR. EŞİMLEDE ARAMIZDA KAN UYUŞMAZLIHI VAR VE YENİ ÖGRENDİMKİ BİR BUCUK AYLIK HAMİLEYİM HAMİLE OLDUGUMU YENİ ANLADIM.AMA HAMİLE OLDUGUMU BİLMEDİGİM İÇİN SÖKTÜRÜCÜ FERTURAL KULLANDIM .ŞİMDİ NE YAPACAGIMI BİLEMEMİYORUM ALDIRSAM GÜNAGINDAN KORKUM VAR. NE YAPMALİYIM BİLEMİYORUM

    Yorumlayın
  9. mine
    19 Mart 2009

    20 yaşındayım 1 yaşında kızım var 2aylık hamileyim ama kürtaj olmak istiyorum çünkü evliligimde sorunlarım var iki cocuga bakacak kadar güçlü degilim ayrıca ev ortamım ruhsal yönden uygun degil ama günahından cok korkuyorum

    Yorumlayın
  10. sedef
    03 Nisan 2009

    hayir sakin aldirma o oyle desin aldirirsan bu dunyadada oteki dunyadada cekersin varsin desin o sen sen ol sakin aldirma

    Yorumlayın
  11. serhat
    17 Nisan 2009

    bundan bi hafta önce benim basıma geldi 2 ay gecmeden aldıra bilirsiniz daha fazla gecikmesin

    Yorumlayın
  12. mahmut
    11 Mayıs 2009

    eyer cinsel iliskiden istenmeden nekadar dikkat ettiysekde cocuk istemediymiz halde eyer hamile kalinirsa kürtaj olunabilinilirmi?

    Yorumlayın
  13. osman
    20 Mayıs 2009

    şu an altıaylık oglumvar eşim yine hamile kalmış ikiaydan beri oglum emiyor bunun olluma zararı olurmu karnındaki cocugun hakını yemiş olurmu bunun hakkında bilgilendirirseniz sevinirim teşekürler

    Yorumlayın
  14. hafize
    27 Ağustos 2009

    ben 11 temmuzda dış gebelik nedeniyle metotreksat ilaç tedavisi gördüm ondan sonra hemen hamile kaldım şuan 7 haftalık hamileyim dr gittigimde çocuk özürlü olur yada hiç bişey olmaz dediler ben çok kararsız kaldım aldırsam bir türlü aldırmasam bir türlü sizden yardım ve dualarınızı bekliyorum aldırırsam günay olurmu şimdiden vicdan azabı çekiyorum

    Yorumlayın
  15. serpil
    07 Eylül 2009

    böyle adamlara çocuk mocuk doğrulmaz kardeş çok günah biliyorum ama mutsuz bir ortamda büyümesi sence dahamı iyi?

    Yorumlayın
  16. sinem
    08 Eylül 2009

    kazayla hamile kaldım zaten 2 çouğum var buda 3.sü olucak ama maddi durumumuz fazla iyi değil kendi evimiz var ama kızım lise okuyacak oğlum da ilkokul ben bu çocuğu aldırmak zorundayım sizce günah mıdır,haram mıdır?Lütfen cevap yazın

    Yorumlayın
  17. nur
    11 Eylül 2009

    ben ayaklarımdan özürlüyüm ve 2.5 aylık hamileyim evlide deyilim babasıda benimle evlenecekti ve şimdi vaz gecti ne yapcam bilemiyoruım.şimdiden teşekkür ederim.

    Yorumlayın
  18. öznur
    16 Eylül 2009

    annem 44 yaşında hamile kaldı yaşından ötürü yapılan amniyosentez sonucunda bebeğin down sendromlu olduğu anlaşıldı ve bebeği aldırması önerildi annemde böyle bir çocuğu dünyaya getiremiyceğini düşünerek aldırdı bebek 24 haftalık yani yaklaşık 5 aylıktı.acaba günahmıdır.okuduğum yazılarda 4 aya kadar caiz olduğu yazıyor ancak annem testin sonucunu 24. haftasında aldı bunun öncesinde bilmiyordu.bebek down sendromlu olmasaydı dünyaya getiricekti ancak bunu öğrenince ölü doğum yaptı günahmıdır değilmidir bunu merak ediyorum biri beni aydınlatabilirse çok sevinirim

    Yorumlayın
  19. yasemin
    28 Eylül 2009

    bnde 1 yıllık evliyim.eşimle ilk başlarda aramız çok iyiydi.ona güvenerek hamile kaldım.ama şimdi çocuğu istemiyor veyaklaşık 2 aydır ayrı gibi yasıyoruz.çocuğuma sahip çıkmıyo kontrollerini yaptırmıyo.tam olarak 18 haftalık hamileyim.ben eşimin 2.eşiyim kendinin 1 tane çocuğu var.bnde aldırmak istiyorum ama eşim sahip çıkmıyo karnımdaki çocuğuma.kendi ailemde istemiyo çocuğu napcam bilmiyorum.ortada kaldım.

    Yorumlayın
  20. ayaz
    09 Ekim 2009

    mrb ben ayazben 4 haftalık hamileyim aldırmak istemiyom ama evli deyilim bu evlilik dışı cocugu yüce rabbim bana hediye etti aldırmak bana yakışırmı dogurmak istiyorum ne yapmalıyım sizce

    Yorumlayın
  21. seher
    22 Ekim 2009

    beş haftalık hamileydim iki çocuğum olduğu için eşim istemedi kaza sonucu istenmeyen bir hamilelik oldu
    ve kürtaj olayı oldu beş haftalık çocuğu kürtaj yaptırmak günahmıdır?

    Yorumlayın
  22. mert
    01 Kasım 2009

    eşimin babası yedi aylık ebegimi kürtec yatınını söylüyor bu yasal alarak mümkünmü dinen cayiz olmadıgını biliyorum ..ama yasal olarak ne yapmalıyım beni de öldüreceklerini söylüyorlar .belki de bebegim yaşıyor eşimi de merek ediyorum allah rızası için bana yardım edin

    Yorumlayın
  23. bilge
    13 Kasım 2009

    Ben 3 aylik hamileyim…dol yatagimin sisik oldugunu anladim…doktor sisik oldugu icin cocuga zarar yaptigini ve ilerde anneye de rizikte oldugumu soyluyorlar kurtaj yapmali miyim? bir sakincasi var mi gunah midir? sorumuzu hemen cevaplandirirsaniz seviniriz….

    Yorumlayın
  24. Can
    16 Kasım 2009

    Degerli arkadaslar Dogrusu bu konuyu bende anlamak isterim,bende Almanyada yasayan 39 yasinda bir beyim..yanlis anlamadiysam 4 aya kadar cocuk aldirmak günah degilmi yoksa benmi yanlis anladim ?
    her korunan bay,yada bayan kadinin hamile kalmayacak anlamina gelmez
    yani sunu demek istiyorum bazen kadinlar cocuk istemedigi halde 2 ay sonra hamile oldugunu anlayabiliyor..yani her hamile kaldigi cocugu dogurmak zorundami?
    Almanyadan saygilarimla

    Yorumlayın
  25. ahmet
    17 Aralık 2009

    KÜRTAJ (ÇOCUK ALDIRMA)
    Soyut anlamda insanlık, çagdaş insanın elinde bir oyuncak olarak görülüyor. Bir yönden genetik mühendisliği canlıların atomu sayılabilecek genleri parçalamayı ve genler arası ilişkileri araştırıp, daha mükemmel canlıların oluşması için uğraşırken, diğer yandan atom fiziği, on milyonlarca canlıyı bir anda yok edebilmenin bilimini yapıyor. Bir yönde çeşitli doğum kontrol yöntemleri geliştirilerek, kürtaj kamulaştırılıp yaygınlaştırılarak, dünya nimetlerinin daha çok kimsenin paylaşmasına engel olunurken, diğer yönden, yine genetiğin bir zaferi sayılan “tüp bebek” endüstrisi kurulup, herhalde alışılanın dışında bir şey yapma merakını tatmin için, mevcut nüfusa yenilerinin katılmasına çalışılıyor. Işin sadece bir yönünü oluşturan bu çelişkiler içerisinde; insanda ister istemez, yapılanların insancıl duygularla yapılmış olamayacağı kanaati oluşuyor. Çocuğu olmayan anne babaya, belki de çok normal dışı yollarla bir çocuk kazandırma saadetini (!) elde etmek için çırpınan tıp, rahimlerin “elverişli ortamında istikrar” (23/13) içinde yaşayan nice masumları, daha hayata gözlerini açmadan vahşice parçalıyor: Her ikisinde de sebep aynı: Şu anda var olanlar daha mesud, daha müreffeh yaşasınlar.

    Işin bir yönü bu. Buna benzer bir diğer yönü daha var. Açlık korkusu. Allah’ın “Rezzâk” olduğuna inanmamak, ya da Allah’a hiç inanamamak. Sonuçta da bir düşünce bozukluğuna düşüp, tekniğin geometrik gelişimine karşılık, matematiksel hesaplar yapmak. Dünyanın en güçsüz varlığı olarak doğan bebege doğumuyla beraber, dünyanın en değerli gıdasını gönderen, dünyânın en aptal varlığı olan elma kurduna, meyvenin özünü yediren gücün nüfusun ve tekniğin artışına paralel gıda maddelerini. de çogaltacağına inanamamak. Bir zamanlar Türkiye topraklarının ancak kırk milyon insanı besleyebileceğine inanılıyordu. Şimdi yüz milyon deniyor. Yüz milyona çıkınca eminim ki; beşyüz milyon denecek. Bu da ikinci nokta. Bir üçüncüsünden daha söz edelim:

    Dr. R.T. Ravenholt, özellikle üçüncü dünyadaki nüfûs, artışıyla ilgili olarak,1977’de Amerika’da “Ileri Doğurganlık” adı altında, dokuz yıllık bir süre içinde tüm üçüncü dünya ülkeleri kadınlarının dörtte birini kısırlaştırmayı amaçlayan bir program teklifi getirdi. Dr Ravenholt şöyle diyordu: “Eğer bu ülkelerin ekonomik ve sosyal gelişmesine yardımcı olmazsak, dünya ABD’nin güçlü ticari varlığına isyan edecektir. Kişisel çıkar, zorunlu bir unsurdur: Eğer nüfus kontrolsüz artarsa, bu, dışarıda ardından devrim gelen birçok zorluklara yol açacaktır. Ve devrimler de, genellikle ABD’nin çıkarlarına aykırıdır.” (Germaine Greer, Nufus Planlaması ve Çöken Aile, Zaman 5.6.88 ) Bu ifadeler; düşünebilenler için oldukça açıktır. Bunları kitabında nakleden bir başka batılı G. Greer arkasından şöyle diyor: “Aslında bizim (batı) dünya nüfusu patlamasına karşı duyduğumuz korku, onların bizim kültürümüzü tehdit edeceğinden ve bizim, dünyada en büyük , en zengin, en aç gözlü ve en çok sayıda bir grup olarak devam etmemizi engelleyeceğinden duyduğumuz endişeye dayanıyor… Aslında biz doğurgan ve üretken grupların merhâmetine kalmış durumdayız.” Işte genel olarak doğum kontrolü, özel olarak da kürtaj propagandasının altında yatan en önemli gerçek bu olsa gerektir. Halbuki, batı, bizdeki âletleriyle bize doğum kontrolünü teşvik ederken kendisi bu sıralar nüfus artışını teşvik çareleri aramaktadır,

    KÜRTAJIN DÎNÎ HÜKMÜ:
    Konunun iyi anlaşılması için gerekli olan bu noktalara işaret ettikten sonra, fıkhî açıdan kürtaja baktığımızda önce şunu söylemeliyiz: Islâm fıtrat dinidir ve fıtrata yani doğru (tabiî) ve normal olana aykırı olan her şey Islâma da aykırıdır, yani mahzurludur: Mahzuru, aykırılık gücüne göre değişir. Az aykırı olan “mekruh”, biraz daha çoğu “tahrimen mekruh”, çok aykırı olan da “haram” olur. Bu konuda fitrî olan, kadınla erkeğin bir araya gelmesi, cinsel birleşmeleri, sonuçta da çocuğun dünyaya gelmesidir. Ancâk her kuralın olduğu gibi, bunun da istisnaları olabilir. Yani Islâm fıkhının bu konudaki genel kaidesi: “Fıtrata ve tabiîliğe müdahale edilemeyeceği” esasıdır. Ancak genel bir kural, bütün fertlerine temsil edilemez ve şahıslara, özel durumlarına göre fetvâ verilir. Yani genel geçer kural ayrıdır, fetvâ ayrıdır. Fetvâ kişiye, yere ve zamana göre değişir. Buna göre, Islâm fıkhında “çocuk aldırma” ya da “kürtaj” denen olaya fert düzeyinde bazı hallerde ve belli bir zamana kadar fetvâ verildiğini söyleyerek konuyu şöylece özetleyebiliriz: •

    Konu hakında Kur’ân-ı Kerîm ve Hadîsle açıklık (ibare) yoktur. Ancak bazı âyet-i kerime ve hadîs-i serîflerde işaretler bulâbiliriz. Meselâ: Hac 5 ile, Mü’minûn 12-15 âyetleri hemen hemen aynı noktaya işaret ederler. Biz önce Mü’minûn 12-15. âyetlerinin meâlini verelim, sonra bazı noktalara temas edelim: “Andolsun ki,biz insanı süzülmüş, özlü balçıktan yârattık. Sonra onu “nutfe (menî, sprem) olarak muhkem bir karargâha (rahme) koyduk: Sonra nutfeyi (yapışkan) bir kan pıhtısı haline getirdik. Ardından kan pıhtısını bir çiğnem et yaptık, bu çiğnemi kemiklere çevirdik,kemiklere de et giydirdik. Sonra da onu başka bir varlık yaptık.

    Şekil verenlerin en güzeli olan Allah ne yücedir. Sonra siz bunun ardından elbette öleceksiniz.”

    Bunları açıklar mahiyetteki bir iki hadîs-i şerîfin meali de şöyledir: 1- “Sizden her biriniz kırk gün annesinin karnında tutulur. Sonra bir o kadar da orada yapışkan pıhtı olur. Sonra bir o kadar da orada bir çiğnem et halinde bulunur. Sonra da melek gönderilir ve ona ruh üfler” (Müslim, Kader 1) 2- “…nutfe (menî parçası, sperm)nin üzerinden kırkıki gece geçince Allah ona bir melek gönderir. O da onu şekillendirir, kulağını, gözünü, cildini, etini ve kemiklerini yapar. Sonra da, ey Rabbim, erkek mi olacak dişi mi…” (Müslim, Kader 3) der. Birinci hadîs âyetlerin tam açıklaması gibidir. Buna, yani âyete ve hadise göre:

    1- Döllenen menî rahimde kırk gün, irtibatsız olarak kalır.

    2- Sonra bir pıhtı olarak rahimle irtibat kurar (alaka). Bu süre de kırk gün kadardır.

    3- Sonra bu yapışkan pıhtı (alaka) bir et parçası halini alır, kemikleri belirir, et oluşur. Bu devre üçüncü kırk günün sonuna kadardır.

    4- Sonra ilk üçünden farklı bir yaratık, ya da yaratış ortaya çıkar. Bu, cenîne ruhun üflendiği safhadır. (Taberî XVNI/9) Bir başka deyişle canlanmasıdır. Insan, ya ruhla cesedin bütünüdür ki; genel kabul gören görüş budur; ya da sadece ruhtur. (Râzî XXlll/85) Bundan; ceninin üçüncü devre sonundan yani 120 günden önce insan olmadığı anlaşılır. Insan oluş, bu noktadan itibaren başlar (Taberi XVN/11). Hem diğer bir yaratış, hem de, ruhun üflenmesi bunu gösterir.

    5- Onbeşinci âyetin işaretiyle, ölüm ancak bu dönemden sonra olabilir. Bu da daha önceki üç dönemde (120 gün) ceninin ölüme elverişli, yani canlı olmadığını gösterir.

    6- Devreler arasının “sümme” (sonra) kelimesi ile açılması; devrelerin birbirinden tam anlamıyla farklı olduklarını (Ebu’ssu’ûd VI/126), birbirinden diğerine geçişin bir dönüşüm (tahavvül) olduğunu gösterir. (Râzî XXNI/84) Bu da beşinci maddede anlatılan gerçege işâret eder.

    Ruhun yüzyirmi günde üflendiği konusunda ittifak , bulunduğu,için ikinci hadîs; “ceninin kırk günde şekillenmesi değil, bunun melek tarafından yazılması” şeklinde anlaşılmıştır (Dâvûdoğlu X/626).

    Işte bütün bunlardan, ötürü, Hz. Ali (r.a.), bu yedi devre geçip ruh üflenmedikçe cenine müdahalenin “ve’d” (çocuğu diri diri gömme, yani öldürme) olmayacağını söyler (Ibnü’I-Cevzi, Zâdü’I-Mesir V/462). Imâm Ebû Hânîfe de bunu delil tutarak; meselâ birisinin yumurta çalması ve yumurtadan onun yanında civciv çıkması halinde, başka başka varlıklar olduğu (halk-ı âher) için, civcivi değil yumurtayı tazmin eder, demiştir (ZaMahşerî NI/27-28 ). Bütün bu temel gerçeklerden ötürü tüm Islâm fıkıhçıları, döllenmenin üzerinden yüzyirmi gün geçtikten sonra ve de zaruret yokken çocuk aldırmanın (kürtajın) haram olduğunda ittifak etmişlerdir. Yüzyirmi günden, yani canlandıktan sonra çocuğunu aldıran ya da ilaçla, vurma ile vs. düşüren kadın hem bir cana kıyıp cânı olduğundan ötürü günahkârdır, öbür dünyada bunun cezasını çekecektir, hem de dünyada çocuğun Babasına, canlı düşüp sonra ölmüşse, bir tam diyet (kan bedeli), organları belirli olup ölü olarak düşmüşse, bir “gurra” ödemek zorundadır. Birinci halde ayrıca bir de keffaret tutmalıdır. (Diyet; yüz deve, veya bin dinar altın, veya on ,ya da on iki bin dirhem gümüş, yani yaklaşık olarak şu anda (1989) elli milyon (50.000.000: ) TL. Gurra ise, duruma göre bir diyetin yirmide ya da onda biridir). Organların bir kısmının belirmiş olması durumu da aynıdır. Ancak yüzyirmi günden (dört aydan) önce çocuk aldırmanın, ya da ilâç vs. ile düşürmenin câiz olduğunu söyleyenler vardır ). Bazıları ise sadece kırk güne kadar câiz olduğunu söylemişlerdir. (Hindiyye V/356; Bezzâziyye VI/370 (Hindiyye kenarında)) Bazıları da döllenme olduktan sonra, bir özür olmaksızın bunun hiç câiz olmayacağın söylemişlerdir. Hiç câiz olamayacağını söyleyenler hacda ihramlı bir hacı adayının, bir kuş yumurtasını kırmasının av yasağına tecavüz sayıldığını ve bundan ötürü ceza vermesi gerektiğini delil gösterirler (Bk. Kâdihan NI/410 (Hindiyye kenarında) Ancak; yumurta ceninin birinci değil, ikinci kırk gününe benzer. Yumurtanın birinci kırk güne tekabûl eden devresi, kuşun karnında olduğu dönemidir, diyerek bunu itiraz edebilir. O takdirde böyle diyenlere göre de kırk güne kadar düşürme ya da aldırma câiz olmalıdır.). Yani yumurtayı kırma, cana tecavüz sayılmış ve (ihramlıya mahsus olmak üzere) cezayı gerektirmiştir. Öyleyse yumurta durumundaki cenine (embriyona) müdahale de câiz olmamalıdır, derler.

    Bütün bunlardan (Hanefi mezhebi için) şöyle bir sonuç çıkarabiliriz: Meni, ana rahmine yerleştikten sonra, ona müdahale fıtrata uygun düşmediği için hoş değildir, anormaldir. Bu anormallik (mekruhluk da diyebiliriz) kırk güne kadar az, kırk günden yüzyirmi güne kadar biraz daha fazladır, ama haram değildir. (Birinciye tenzihen, ikinciye tahrimen mekruh da diyebiliriz) Ama yüzyirmi günden sonra, özürsüz olarak yapılan müdahale kesinlikle haramdır ve bir cana kıyma demektir. Bu konuda kırk güne, bazılarına göre de yüzyirmi güne kadar işin hafif tutulması, hattâ bazı fıkıhçılarca mutlak câizdir, denmesi sanki zayıf iradeli ve dünya zevkine ve rahatına düşkün insanlar için verilmiş bir ruhsattır. Yoksa onlar da bunun evlâ olduğunu söylemiyorlar.

    Ancak işin bir diğer önemli yönü daha vardır: Kırk, ya da yüzyirmi güne kadar kürtajın dinen mahzurlu olmadığını söyleyenlerin görüşü kabul edilse dahî, mazeret olmadan bir kadının avretini başka erkeklere hattâ kadınlara göstermesinin haram olduğu naslarla sabit bir gerçektir; dolayısıyla bu konudâ ittifak vardır. Yani, şu anda hamile kalmış ve çocuk istemeyen kadının önüne iki yol çıkar : a-Ya bir doktorun, ebenin vs. tıbbî müdahelesini istemek (kürtaj), b- Ya da çeşitli ilkel metodlar yahut ilaç yardımıyla bunu kendisinin veya kocanın yapması… Birinci yola girmesi halinde avretini, zaruret olmaksızın (zaruret yani bir özür var ise mesele yok).açmakla bir haram işleyecektir ki, bu yine ittifakla câiz değildir. Ikinci yola girmekle, tıbbın tesbitlerine göre çok büyük bir ihtimalle sağlığını tehlikeye atacak ve bundan, öncelikle anne zarar görecektir.

    Başarılamaması halinde de sakat ve yetenekleri körelmis çocukların doğmasına sebep olacak; böylece hem ömür boyu vicdân azabı çekilecek; hem de aile ve toplum olarak maddi, manevi zararlar görülecektir. Adil tıbbi İslamın hakem kabul ettiğini ve onun mahzurlu dediğine mahzurlu dediği düşünürsek, bu uygulamanın da en azından mekruh olduğu anlaşılır.

    Dolayısıyla tabiî sonuç olarak yine, mazeret olmadan cenini aldırmanın ya da düşürmenin en azından mekruh olduğunu söyleyenlerin görüşüne gelmiş oluyoruz. Öyleyse bu mazeretler nelerdir? Yani hangi sebeplerle; hamile kalan bir kadın, bir kadın doktora, hamileliğinden itibaren kırk, ya da işi en geniş tutanlarca yüzyirmi gün içerisinde kürtaj yaptırabilir? Hanefiler, bu özürlerin şunlar olduğunu söyler:

    1- Emzirmekte olduğu çocuğun sütüne zarar vermesi ve babanın bir süt anne bulacak güçte de olmaması (Kâdihan NI/428).

    2- Ortamın bozuk olup, Islâmî terbiyenin mümkün olmaması (Hindiyye Cevâhiru’I-ahlatî adlı kitaba atfen şu hükmü verir: “Saç, tırnak ve benzeri organları belirdikten sonra çocuk düşürmek için ilâç kullanmak câiz değildir. Organları belli değilse câizdir. Ama zamanımızda her halûkârda câizdir ve fetvâ da buna göredir. Devamla “organların belli olması ise ancak yüzyirmi günden sonra olur” denir ki, bundan ruhun üflenmesi kastedilmiş olmalıdır. Yoksa, organların bu dönemden önce de belirecegi müşahede ile sabittir (bk. Fethu’I-Kadîr N/495’den Mevsû’atü’I-fıkhu’I-Islâmi NI/159).).

    3- Kadın hastâ olup, âdil tıp tarafından hamileliği sebebiyle hastalığının artacağını, ya da olmayan bir hastalık ortaya çıkacağının söylenmesi.

    Görüldüğü gibi fakirlik ve rızık meselesi bu konuda doğrudan bir sebep olarak kabul edilmemiştir. Çünkü, bu Allah’ın (c.c.) her canlının rızkını vereceği, yani O’nun “Rezzâk” olduğu inancına zıttır. Ancak fakirliğin sebep olacağı ahlakî bozuklukları da sebep görenler vardır.

    Diğer Mezheplerde Durum:

    En ihtiyatli, ya da doğruya en yakın görüşü, -eğer. telfik anlamı içermiyorsa- bazan, diğer mezheplerin görüşlerini öğrenmekle daha rahat anlayabiliriz. Onun için:

    Mâlikîlerde, döllenme olduktan sonra, kırk günden önce de olsa cenini aldırma ya da düşürme câiz değildir. (Şerhu’d-Dırdîr alâ-metni Halîl (Dusûki hâsiyesi ile birlikte), Mısır 1345; N/266)

    Şâfiîler ve özellikle Gazalî de aynı görüştedir. Ancak mahzur ilk kırk gün içinde az, ikinci de daha fazla üçüncü, de harama yakın; daha sonra ise ittifakla haramdır . (Gazalî, ihyâ N/53)

    Hanbelîlerde, sadece ilk kırk günde helâl bir yöntemle nutfeyi düşürmek câizdir (er-Ravdu’I-murbi’ N/316. el-Matba’atû’s-selefiyye 1380: 6.8.). Ancak mutemed görüşe göre, bu konuda bu mezhebin görüşü de Hanefiler gibidir; döllenmeden itibaren 120 gün içinde, yani ruh üflenmeden önce cenini düşürmek câizdir. Ondan sonra kesinlikle haramdır (el-Merdâvî, el-insaf I/386; ibn Kudâme, el-Mugnî VN/816; el-Zuhaylî, el-Fıkhu’I-islâmî NI/232 vd.).

    Yorumlayın
  26. zehra
    03 Ocak 2010

    bebeğim 1 yaşında ve emziryorum blmeden iknciye hamile kalmışım ve bu gebeliği istemiyorum ne yapmalıyım

    Yorumlayın
  27. sedef
    24 Ocak 2010

    benim bebeğimde yaşını 3 ay geçti hiç ama hiç istemediğimiz halde hamile kaldım eşim aldırma taraftarı bense kararsızım ne yapmamız gerekiyo???

    Yorumlayın
  28. süleyman
    24 Ocak 2010

    15 günlük eşim hamile aldırmak işdiyoruz günahmidir bana bir cevap verirseniz sevinirim

    Yorumlayın
  29. tuanna
    11 Şubat 2010

    ben şu anda 2 aylık hamileyim ve eşim bu çocu istemiyo daha erken diyo ben ne yapmalıyım ben ise çocun doğması taraftrıyım o ise istemiyo bana yardımcı olurmusnuz?

    Yorumlayın
  30. süleyman
    30 Mart 2010

    slm alyk
    kardeşlerim efendimiz sas buyuruyorki ben kıyamet gününde ümmetimin çokluğıyla övüneceğim ve allah cc bütün yarattıklarının rızkına kefilim diyor o halde bu telaş neden korku neden bahane üretmenize gerek yok yukarıda ayet ve hadislerlede açıklamışlar o halde bu dünyada kendisine ayrılmış rızkı ve yaşayacak ömrü varsa buna kimse mani olamaz ve olmayada çalışmaması lazım belki de dünyaya gelecek sizden bizden daha hayırlı ve faydalı olacaktır bu vesile ile tüm doğacak ve hayatta olan çocuklarımıza hayırlı sağlıklı uzun allahın razı olacağı bir hayat yaşamalarını diler saygılarımı sunarım.allah yar ve yardımcımız olsun tüm müslüman kardeşlerimizin.amin sağlıcakla

    Yorumlayın
  31. edaa
    06 Nisan 2010

    lutfen yardimci olun ben daha once bir evlilik yaptim bi kizim var 5 yasinda ama 4 sene oldu esimden ayrilali
    ailemle yasiyorum ama beraber ciktigim birisinden hamile kaldim su an
    en fazla bir ay olmustur gebe kalalim ben aldirmak istemiyorum tabiki
    ama aileme ne dicem ? bakamam yuzlerine ustelik beraber oldugum kisi evlii onunlada beraber olamam zaten bitti
    bu sartlarla bebek aldirmak gunahmi ?
    dediyim gibi en fazlaaa bir ay oldu???

    Yorumlayın
  32. srpky
    21 Nisan 2010

    kesinlikle herşeyden allahtan bence sakın yapma hayırlısı buymuş demek

    Yorumlayın
  33. seda
    24 Mayıs 2010

    lütfen bana yardımcı olun fikirlerınıze ihtıyacım var ben evlı bi bayanım 2 cocugum var ve suan eşimden olmayan bi gebelık var 6 haftalık napacam bılmıyorum aldırmaya kıyamıyorum ama ilerde sorun olur ailem dagılır diyede cok korkuyorum ne olur fikirlerınızı duymaya ihtıyacım var şimdiden tşkler.

    Yorumlayın
  34. seda
    07 Haziran 2010

    ben 22 yaşındayım 4 senelik birlikte oldugum sevdigim biri var. ve suan adetim 2 gün geçti kan tahlili yaptırdım suan evlenmeyi düşünmüyoruz. sevdigim insan okuyor ve askerligini 4 yıl tecil ettirdi. yani çocugu aldırcaz ve aldırmayı hiç istemiyorum TEK SEBEBİ ALLAH KORKUM OLMASI YAPMASI İİDE ALDIRMASIMI GÜNAH DEMEYİN VİJDAN AZABI ÖLDÜRECEK BENİ BİLİYORUM LÜTFEN YORUMLARINIZI BEKLİYORUM… VE EVLENMEK İSTESEK BİLE 2 AY İÇERİSİNDE BABAMLAR VERMEZ AİLESİDE BUNA KARŞI ÇIKAR…

    Yorumlayın
  35. nejla
    16 Haziran 2010

    ben 9 aylık evliyim ve 20 yaşındayım bazı sebeblerden dolayı erken evlendim ve hamileligimde erken oldu eşim doğum kontrol hapı kullanmama karşıydı ve şimdi 3 haftalık hamileyim ben kendimi psikolojik olarak hazır hissetmiyorum aldırmak istiyorum napmalıyım lütfen cvp verir misiniz

    Yorumlayın
  36. hakan
    20 Haziran 2010

    s,a benim sorum su sekilde olucak esimle cok siddetli kavgalarimiz oluyor ve bosanmayi dusunuyoruz ama esim suan bana hamile oldugunu soyluyor . ancak ben kurtaj olmasini istiyorum sebebi ise esim yabanci uyruklu birisi oncede hiristiyandi ve sonradan musluman oldu ancak evlendikten sonra muslumanlikla pek alakadar olmadigini gordum islam ile ilgili ne soylersem bana tersini soylemeye basladi velhasil bu bebek dogarsa esimde kendi ulkesine donerse bu cocugun islamiyetli bi alakasi olmiycaktir benim korkumda bundandir . bu durumda sizce kurtaj dogru bi secimmidir cunku gercekten bu cocuk dogup orda yasayip hiristiyan olarak buyurse kahrolurum yardimci olursaniz sevinirim tskler..

    Yorumlayın
  37. MELTEM
    24 Haziran 2010

    BEN BU TARZ BIR OLAYIN DINI BOYUTUNDAN YANA MADDI VE MANEVI BOYUTUNU DUSUNURUM EGER BIR EVLILIKTE SIKINTI VARSA O COCUK ALDIRILMALI BABASIZ COCUK BUYUTMEK COK ZOR VE COCUGA YASATILAN MUTSUZLUK ALDIRMAKTAN BENCE DAHA BUYUK BIR GUNAHTIR BIZIM YASADIGIMIZ TOPLUMDA BOŞANMIŞ VE COCUKLU BIR KADININ HICDE KOLAY SEYLER YASAMIYOR BENCE MANTIKLI OLMAK LAZIM VE BEN SIKINTILI BIR EVLILIKTE O COCUGUN ALINMASINDAN YANAYIM .

    Yorumlayın
  38. gokhan
    07 Eylül 2010

    arkadaslar 5 aylık bebegımızı aldırmak zorunda kaldık 3 tarama sonucları bozukcıktı gobekden su aldılar o da bozuk cıktı cocugumuzun sakat dogacagını soyledıler 47 xxy genetık bozuklugu yanı cocugun erkek dogup kadın hormanları saılgılaması ve kısır olması doktorumuz cocugu kesınlıkle aldırmamız gerektıgını soyledı sımdı dogrumu yaptık yanlısmı yaptık bılmıyorum ama bunu ceken bılır onu bılıyorum saygılar

    Yorumlayın
  39. asiye
    27 Ekim 2010

    bende 15 günlük hamileyim lütfen bizi aydınlatırmısınız

    Yorumlayın
  40. mihriban
    01 Ocak 2011

    allah yardımcınız olsun kardeşlerim

    Yorumlayın
  41. doktor bay e
    10 Ocak 2011

    o canlıya kıymakla hem büyük günahı işlediz alemlerin rabbi size onu laik görmüş rabbim affetsin

    Yorumlayın
  42. zorluklar
    18 Ocak 2011

    Merhabalar

    Ben suan 1 aylik hamileyim, fakat esimden ayrilali 1 sene oldu , bundan bir ay once beraber olduk ve hamile kaldim, konustuk tartisdik bu durumu, yalniz aramizda hersey coktan bitmis, cok pismanim, aldirmak istiyorum fakat caizmidir degilmidir emin olmadim bazi siteler caizdir diyor bazilari deyildir diyor ltf buna birisi aciklik getirsin

    Yorumlayın
  43. sevda
    02 Mart 2011

    ben yeni hamile kalmışım istenmeyen bir hamilelik iki çocuktan sonra bu çok ağır olacak ve ne benim ne de eşimin psikolojisi iyi değil ve bunun dinen hükmü nedir lütfen bir an önce cevaplayın

    Yorumlayın
  44. hülya
    27 Nisan 2011

    benim çocuğum 6 aylık daha ama bilmeden 2. ye hamile kalmışım aldırmayı düşünüyorum ama günahından korkuyorum ne yapmam lazım bana yardımcı olun lütfen

    Yorumlayın
  45. serap
    25 Mayıs 2011

    edaa , isin cok zor .
    Niye korunmadin ki sanki. üzüldüm senin adina.

    Yorumlayın
  46. serap
    25 Mayıs 2011

    ayrildiginin esinle bir kacamak yapmissin, neden korunmuyorsun.
    ne olacak simdi“ o bebegin sucu ne ,, Kadinlar niye korunmuyor türkiye de ben onu da anlamis degilim.

    Yorumlayın
  47. serap
    25 Mayıs 2011

    Evlenin , tek care o. Annene gebe oldungunu söyle baska care yok , bebegi istiyorsan dogur aldirma cok üzülürsün. En fazla bir iki tokat ve agir laf yersin . Bebegin icin katlan o kadarinamecbursun baska caren yok

    Yorumlayın
  48. nihat
    22 Haziran 2011

    sakın böle bir işe kalkışmayın o bebeği allah göstermesin yok etmeye çalışırsanız dünyadaki bütün insanları öldürmüşcesine günah kazanırsınız her ne olursa olsun bole birşey düşünmeyin eşinizden ayrılcak olsanız dahi kesinlikli onun hesabını veremessiniz karşınıza çocuğunuza baba olacak insanda çıkar size destek olacakata sonuçta annnesiniz anneli herkese bahşedilmemiş bunu sakın unutmayın

    Yorumlayın
  49. günyla turan
    05 Ağustos 2011

    Down sendromu teşhisi konulan bebeğimizi aldırmak zorunda kaldık aldırmasak bile bebeğin 1 2 ay sona ölceğini söylediler bizde hiç bağlanmamak ve çocuğun hayatınıda mahfetmemek adına aldırdık ancak hala çok üzgünüm günah mıdır

    Yorumlayın
  50. adeviye sali
    11 Ağustos 2011

    bir bucuk aylik cocuk aldirmak gunahmi evli bir erkekten nikyahsiz bir iliskiden

    Yorumlayın
  51. grkn_
    03 Ekim 2011

    TUANNA onca evliler var ki çocuk istedikleri halde naip olmuyor.eşin erken oldugunu düşünüyor.kuran da ayet değilmi çocuklarınızı fakırlıkten korktugunuz bakamamaktan korktugunuz için öldürmeyin diyor.eşinin istemesi değil önemli olan ALLAH istemişki olmuş.zaten eşin, gayri meşruda değil.vaktin erken yada gec olacagını kim bilebilir.matematıksel maddesel hesaplar yaparak manevıyatın önune gecılmez.Allahın dediği olur.çocugu aldırma.hamileliğe devam et inş.Saglıklı ve Ahlakı güzel evlat nasip etsin Cenabı hak.

    Yorumlayın
  52. grkn_
    03 Ekim 2011

    NEDEN aldırcaksın kardesım bı zaruretmı var hersey normalse aldırmak cok gunah olur.unutmakı ısteyen yapamıyor cocuk allah ıstemıskı olmus.Allahın dediği oluır

    Yorumlayın
  53. sehrazat
    16 Ekim 2011

    kesinlikle içiniz rahat olsun allahın iziniyle hiç bişey olmas,benim annemde beni 42 yaşında dunyaya getirmiş,cok şukur cok sağlıklıyım annemde aynı şekilde şimdi bende evliyim bi kızım var,annemde torun bakıyor:)dualerim sizinle olsun…

    Yorumlayın
  54. büşra
    02 Kasım 2011

    ben 17 yasındaym hamile olduquma emin değilim ama bazı belirtiler gördüm ne doktora gidebiliyorum ne de test alabılıyorum sevgılım askere gidecek o askere gittiğinde bebeği yalnız buyutmem ımkansız ailem öğrense dertten ölür.. ne yapacağimı bılmıyorum sevgilim aldırmak ıstemıo küçücük bebeğe kıyamıyorum ama ben daha küçüğüm bu yasta bu cocugu dunyaya getıremem

    Yorumlayın
  55. çilem
    09 Aralık 2011

    slm ben 27 yaşındayım 4 üncüye istemeden hamile kalmışım ama eşim bunu istemiyo ve aldırmasan boşanırım diyor ben aldırmak istemiyorum allahtan korkuyorum tek sorun madi yöden ben ne yapmalıyım

    Yorumlayın
  56. demet
    13 Aralık 2011

    ben3haftalik 4.cocugaistemeden hamile kaldim islamagoreyetstirememektenkorktugum icin aldirmak istiyom ve3aylik bebeyimi emziriyomcok caresizim

    Yorumlayın
  57. Hasan
    30 Aralık 2011

    Ben yirmi beş günlük çocuğu aldırdim vicdan azabı çekiyorum lütfen cevap verin günah mı dinimizde

    Yorumlayın
  58. sevgi
    02 Şubat 2012

    boşandığım eşimle tekrar ir araya geldik kızım için fakat anlaşamadık ben 11 haftalık bebeğimi aldırdım çünki eşim allaha küfür eden alkol alan kızımıda korkuyla büyütmeye çalışan bir adamdı vicdanım rahat degil lüt fen cevap yazın

    Yorumlayın
  59. Muhammed
    09 Şubat 2012

    selamunaleykun, benim bi sorum olacak ben almanyada kaliyorum
    ve kiz arkadasim hamile Türk degil bir polan kizi ve simdi
    6hafta hamile cocugu aldira bilirmiyiz GÜNAHMI ? lütfen yardim edin

    Yorumlayın
  60. gülsem
    09 Şubat 2012

    ayrıldığım eşimle tekrar ir araya geldik çocuklarım için fakat anlaşamadık ben 11 haftalık bebeğimi aldırmak istiyorum çünki eşim allaha küfür eden alkol alan çocuklarımı korkuyla büyütmeye çalışan bir adam ayrılmayı düşünüyorum yanlızım kimsem yok bu çocuk bana engel olur diye korkuyorum ihanetinde olduğu bir evlilikte zaten hiç mutlu değilim piskolojim çok bozuk ne yapacağımı şaşırdım Allahtan korkuyorum eşim aldırmamaı istemiyor beni eve bağlamak niyeti onun mutsuz bir evliliğim var yardım cı olun aldırsam günah olurmu

    Yorumlayın
  61. gülsem
    09 Şubat 2012

    ayrıldığım eşimle tekrar ir araya geldik çocuklarım için fakat anlaşamadık ben 11 haftalık bebeğimi aldırmak istiyorum çünki eşim allaha küfür eden alkol alan çocuklarımı korkuyla büyütmeye çalışan bir adam ayrılmayı düşünüyorum yanlızım kimsem yok bu çocuk bana engel olur diye korkuyorum ihanetinde olduğu bir evlilikte zaten hiç mutlu değilim piskolojim çok bozuk ne yapacağımı şaşırdım Allahtan korkuyorum eşim aldırmamaı istemiyor beni eve bağlamak niyeti onun mutsuz bir evliliğim var yardım cı olun aldırsam günah olurmu çocuklarım ve ben korku içinde yaşıyoruz eve alkolli geldiği zaman bıçakla bile kovalıyo bizi şiddetinden yoruldum

    Yorumlayın
  62. esin
    16 Şubat 2012

    ben istemeden hamile kaldım 2 aylık hamileyim aldırsam günah olur mu hemen cvp

    Yorumlayın
  63. filiz ce
    21 Şubat 2012

    aynı dert şimdi bende de var en ufak bir tartışmada ayrılığı söz konu ediyor ve 2 aylık hamileyim..öle çaresizimki.yarın kürtaj olacam çünkü eşim beni her defasında evden kovuyor sonumuzun olmadığını düşenerek bebeğimi aldıracam

    Yorumlayın
  64. belinda
    21 Şubat 2012

    merhaba ben 32 yaşındaym 2 oğlum var başka düşünmüyordk ve kornduğumuz halde hamile kaldım ve 6 haftalık gebeliği sonlandırdm istemediğimiz içn tabiki nekadr olursa olsn günahtır ama sizin sayfanızı gördktn sonra bi pişmanlk başladı ama olan oldu malesf bunn vebalini karşılamk tabiki mümkün deildir ama bi çıkış yolu göstere bilirmisiniz ..şimdidn teşekkürler.

    Yorumlayın
  65. tülay
    12 Mart 2012

    ben 4 haftalık gebeyim ve bu bebegi aldıracam ama günah tanda korkuyorumm siz yorumunuzda 1 aylıktan 4 aya kadar aldıracamız yazınız okudum bana yardımcı olurmusunuz?

    Yorumlayın
  66. ufuk
    20 Mayıs 2012

    aldırma bekle gör eşin snei boşamıs olsada sen allahın emrine uygun davran am aeşin sendne habersiz ce aldırısa bunda sana sorgu olunmaz

    Yorumlayın
  67. leyla
    17 Eylül 2012

    ablam bes aylik hamile ve doktoru bebegin gözünden yukarisi yok ve ic organlari hep disarda aldirmaniz lazim ama blam gunahindan korkuyor lutfen cevap yazin

    Yorumlayın
  68. menekşe
    13 Ocak 2013

    2.çocuğuma hamileyim ve işsiz olan eşim aldırmamı istiyor. Ailede sadece bn çalışıyorum ve aldırmazsam bn de çalışamayacağm.. İlk çocuğumla da hiç ilgilenmeyen, evine ve ailesine sahip çıkmayan bi adamdan 2. çocuğu doğurmak bana da abes geliyor.aldırmak istemiyorum, cinayet olduğunun da farkındaym ama tereddütteyim ne yapmalıyım? tavsiye verin lütfen bebeğim henüz 1 aylık ve destek alabileceğim bi yakınım da yok.

    Yorumlayın
  69. kbra
    15 Ağustos 2013

    18 yaşımdayım 8 yaşımda annem öldü 11 yaşımda babam ewlendi ve evlendiği kişiyle aramızı bozmak isteyenler oldu ben onlara uydum hep tartıştık babam arada kalıyodu ve evliliği bir kurtuluş bildim.evlendim 3 aydır evliiyiz ve gün geçtikçe kötüye gidiyo dualar ediyorum tesbih çekiyorum ama düzelmiyo çok mutsuzuz..7 haftalık hamileyim ve bu çocuğun doğmasını istemiyoum boşancaz gibi görünüyo fakat bebebği ortada bırakmak daha günah olmaz mı..napmam gerekiyo lütfen yardım edin ..

    Yorumlayın
  70. Baran
    06 Ekim 2013

    Arkadaslar 6 haftalik cocugun aldirilmasinda ne sekil gunahımızdan arınırız? Bir sadaka namaz dua ne yapa biliriz gunahindan çika bilmek icin ? Bilgisi olan arkadaşlar cvp lasin lütfen

    Yorumlayın
  71. zeynep
    22 Kasım 2013

    canım aldırma büyütmesi zor oluyor ama sonu çok güzel oluyor Allah bi şekilde kolaylık verir

    Yorumlayın
  72. ali ihsan
    04 Kasım 2014

    eşim 2,50 aylık gebeydı ama bebek anesını karnında ölmüş bebehı aldırmak guanhmı

    Yorumlayın
  73. Yasemin
    14 Kasım 2014

    Merhaba,
    Benim annem 43 yasinda ve 2 haftalik hamile. Bu bebegi aldirmak istiyor bunun günahlari nedir öteki dünyada nolacak cennet yüźü hic göre bilecekmi bu bebegi aldirirsa?

    Yorumlayın
  74. Yasemin
    14 Kasım 2014

    Merhaba,
    Annem 43 yasinda iki haftalik hamile yasinin yüzünden bebegi aldirmak istiyor? Bu dogrumu ve neyapa bilir? Iki tane evlat büyütdü evlendirdi ve iki tane torunu var bu yüzden bebek aldirmak icin caiz mi?

    Yorumlayın
Yorum Yazın »
İsminiz
E Posta Adresiniz
Yorumunuz
Uyarı: Konu ile alakasız, küfür ve hakaret içeren yazılarınız onaylanmayacaktır. Hakaretin boyutuna göre, hak sahibi tarafının mahkemeye başvurma hakkı sağladığınızı unutmayın